רכבת מרכז - המקום הכי לא נוח להחלפה בין אוטובוס לרכבת

luisluis

Active member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.
 

מוישי67

Active member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.
הסיבה העיקרית למה שאתה מתאר, לדעתי, זה הזמן הרב שלוקח לאוטובוסים להכנס למסוף, כשעוברים כמה רמזורים.
כך יוצא מצב, שלמרות שהתחנה במסוף היא הכי קרובה לרכבת, יותר מהר לנוסעים לרדת תחנה אחת קודם, וללכת ברגל ולחצות את הרמזורים ברגל כדי להגיע לרכבת.
קרה לי מספר פעמים שכן החלטתי לחכות ולרדת מהאוטובוס במסוף, ובגלל זה הפסדתי רכבת, ואם הייתי יורד תחנה קודם - הייתי מספיק את הרכבת
 

Ccyclist

Well-known member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.

לי נראה שב 8 שנות הקמת הרק"ל אף אחד לא חשב על הקמת מעבר נוח מתחנת הרכבת לעל פרשת דרכים, מעבר שהיה מקל רבות על ההגעה לקווי ציר ז'בוטינסקי - ארלוזרוב. ממה שאני מבין החיבור לנמיר גרוע יותר - יש לא רק את המסוף אלא גם חניון לרכבים פרטיים כי כמובן שאי אפשר להגיע בתח"צ למקום הכי מקושר תח"צית במדינה.

לרצף זה יפה, אבל היו צריכים לבנות הפרדה מפלסית כלשהי, או מנהרה כמו באלנבי או גשר כמו בעזריאלי. יש גם צורך בהצללה ומחסה ל 200 המטרים מתחנת הרכבת לתחנת הרק"ל. זה גם מרחק שמאפשר שימוש במסועים.

לצערי זה תיכנון מלמעלה שלא חושב על חווית המשתמש של מי שצריכים ללכת מאמצעי תחבורה אחד למשנהו.

לפני שנה החלפתי שם מהרכבת לקו 18 שמוצאו במסוף. לפני חצי שנה החלפתי שם מהרכבת לרק"ל ולהיפך מספר פעמים. עם כל מעברי החצייה שצריך לחצות - ברור שלא חשבו שם על הליכה ברגל.
 

קבצים מצורפים

  • 20231003_180943.jpg
    20231003_180943.jpg
    3.2 MB · צפיות: 7

EHP12

Active member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.
כמעט כל הקווים שעוברים בנמיר עוצרים בעזריאלי. מי שקשה לו ללכת מרכבת מרכז לנמיר, יכול לרדת בשלום ולקחת את אותם קווים מעזריאלי. עם הרבה פחות הליכה.

מסוף 2000 זה אחד המסופים החשובים בעיר. ואפילו אומר שהוא קטן מדי. ואמור להיות תחנה מרכזית שנייה (את כל השירות הבינעירוני מכפר סבא וצפונה הייתי מסיט אליו. שלא יתקע בבגין ויפגע בכולם) בסוף בגלל שאין מקום אוטובוסים ממשיכים לרידינג ולאוניברסיטה. דרך שקורה לבזבוז קילומטרים ולקושי תפעולי.

אמסטרדם סנטרל זאת תחנה עם 15 רציפים. והמטרו והטראמים ממנה לא מגיעים לכל מקום בעיר. אל תשווה.
 

Ccyclist

Well-known member
כמעט כל הקווים שעוברים בנמיר עוצרים בעזריאלי. מי שקשה לו ללכת מרכבת מרכז לנמיר, יכול לרדת בשלום ולקחת את אותם קווים מעזריאלי. עם הרבה פחות הליכה.

מסוף 2000 זה אחד המסופים החשובים בעיר. ואפילו אומר שהוא קטן מדי. ואמור להיות תחנה מרכזית שנייה (את כל השירות הבינעירוני מכפר סבא וצפונה הייתי מסיט אליו. שלא יתקע בבגין ויפגע בכולם) בסוף בגלל שאין מקום אוטובוסים ממשיכים לרידינג ולאוניברסיטה. דרך שקורה לבזבוז קילומטרים ולקושי תפעולי.

אמסטרדם סנטרל זאת תחנה עם 15 רציפים. והמטרו והטראמים ממנה לא מגיעים לכל מקום בעיר. אל תשווה.

באמסטרדאם סנטראאל יש 4 קווי מטרו מתחנה שהכניסה אליה בתוך תחנת הרכבת ו 7 קווי טראם ממש מחוץ לתחנה. המערכת הזו מאפשרת להגיע למרבית מרכז העיר ולטבעת המטרו שסביב המרכז. זו מערכת מאד מקיפה שאפשר להכיע איתה לאזורים נרחבים בעיר ולהחליף ממנה לקווים אחרים שיגיעו הלאה.

תחנות הקו האדום מוקמו כולן מרחק הליכה של מאות מטרים מתחנות הרכבת וגם תחנות האוטובוסים מרוחקות יותר - תחנות בגין בשלום, תחנות על פרשת דרכים ונמיר בסבידור וגם מסוף 2000 היה רחוק יחסית כשהשתמשתי בקו 18 בשנה שעברה.

ככה זה נראה כשממקמים את התחבורה המשלימה במבנה תחנת הרכבת ובכניסות אליה. חבל שלא למדו מאמסטרדאם (או כל תחנת רכבת עיקרית באירופה) ובמקום - המציאו לנו ישראבלוף.

יהיה פוסט נוסף בעניין.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240402-213657_Maps.jpg
    Screenshot_20240402-213657_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 4
  • Screenshot_20240403-085437_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085437_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 2
  • Screenshot_20240403-085215_Maps.jpg
    Screenshot_20240403-085215_Maps.jpg
    1.4 MB · צפיות: 2
נערך לאחרונה ב:

DanBus43Maalit72

Active member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.
כל מעבר בין אמצעי התחבורה השונים בסבידור אינו נוח.

תחנת האוטובוס של הקווים לכיוון דרום ממוקמת בנקודה מרוחקת מתחנות ר"י והרק"ל והצומת. לכיוון צפון ההחלפה הרבה יותר קלה עקב צמידות התחנה למסוף 2000.
המעבר בין הרכבת למסוף 2000 עצמו סביר אך לא כל הקווים היוצאים מהמסוף רלוונטים למרבית המשתמשים ברכבת.

ההחלפה בין הרק"ל לרכבת גם מסורבלת גם בשל מיקום הכניסות וגם עומק התחנות התת קרקעיות לאורך הקו האדום שהוא עמוק מדי לדעתי והיו צריכים לבנות את התחנות האלו לפי מודל דומה לשל תחנת בילינסון עם ויתור על מפלס הקונקורס אך כתחנה תת קרקעית במלואה.
 

Ccyclist

Well-known member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.

איסט קרוידן. תחנת רכבת ארצית / פרברית באזור 5 בדרום העיר. נמצאת בין השאר על הקו לברייטון ושלל קווים פרבריים ואזוריים לערים ואזורים מדרום לעיר.

מבפר הבדלים מהותיים בהשוואה לתחנות רכבת ישראל באיילון:

המסילה אינה לכודה בכביש מהיר, אלא קיימת כפרוזדור עצמאי בין אזורי בינוי.

הכניסה הראשית לתחנה היא מרחוב עירוני בר הליכה.

תחנת הרק"ל של Tramlink נמצאת בכניסה לתחנה, וכך גם מסוף האוטובוסים הקטן.

תחנות האוטובוסים והרק"ל נקראות East Croydon בדיוק כמו תחנת הרכבת עצמה - בניגוד לתל אביב סבידור מרכז, מסוף 2000 ותחנת הרק"ל ארלוזרוב שמחזיקות בשמות שונים, מבלבלים ומיותרים. בחו"ל נהוג שהתחנה המשלימה משתמשת בשם התחנה הראשית אליה היא מחברת.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240411-133908_Maps.jpg
    Screenshot_20240411-133908_Maps.jpg
    1.2 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240411-133842_Maps.jpg
    Screenshot_20240411-133842_Maps.jpg
    1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240411-133737_Maps.jpg
    Screenshot_20240411-133737_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240411-133357_Maps.jpg
    Screenshot_20240411-133357_Maps.jpg
    1.5 MB · צפיות: 1
  • Screenshot_20240411-133347_Maps.jpg
    Screenshot_20240411-133347_Maps.jpg
    1.1 MB · צפיות: 1

Ccyclist

Well-known member
שמתי לב כי חלק לא מבוטל מהנוסעים מתקשים בביצוע החלפה בין אוטובוס לרכבת בתחנה.
אחת הסיבות שאני שם לב אליהן היא כי רוב הנוסעים שצריכים להגיע לרכבת יורדים בצירים הראשיים שבין תחנת הרכבת בדרך מנחם בגין או בדרך נמיר.
זאת כאשר מסוף האוטובוסים שצמוד לרכבת למעשה משרת כתחנת קצה כמעט ב 99% לקווים בינעירונים שהם לא עיקר היעד עבור משתמשי התח״צ שיוצאים או מגיעים לרכבת מרכז.

זה נראה כאילו המסוף הזה תקוע ומיותר. אם המטרה זה סתם תחנת קצה אפשר לעשות אותה בכל קצה של העיר ולא במרכז העיר.
אני למשל מאוד אוהב לתת לדוגמא את תחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם איך שיוצאים מפתח התחנה יש חשמליות ואטובוסים לכל מקום.

אם כבר אי נוחות - חיפה מרכז החנייה לכרמלית בכיכר פריס.

קודם צריך ללכת ממש דרך חניון התחנה ואז צריך לקחת את המטרונית לתחנה אחת. בחזור הרציף של המטרונית אינו בתחנה של ההלוך אלא במיקום אחר ברחוב צדדי שעברתי במקרה.

המרחק הכולל כ 700 מטר.

לא יודע מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב כי הכרמלית חייבת לנוע בקו ישר והצד המזרחי של תחנת הרכבת חסום על ידי הנמל אז אי אפשר למקם כניסה שתהיה קרובה יותר.
 
בארץ יש רק 2 מסופים שמתפקדים כמסופי החלפה נורמליים בין אוטובוס לרכבת. חיפה - מרכזית המפרץ ו מרכזית חוף הכרמל. סבידור מרכז זה פשוט חניון גדול עם תחנות אוטובוס בתוכו או מסביבו שלא מתפקד כלל כמסוף החלפה, לא מבחינת הבניה שלו ולא מבחינת שירותים לנוסע. תחנת הרכבת בכרמיאל ששילבה בתוכה מסוף אוטובוסים חדש גם לא רעה. המרחק מהרציפים לתחנת הרכבת דיי קצר, אין תחנות אוטובוס מחוץ לשטח המסוף, תחנת ההורדה של הקווים העירוניים נמצאת ממש בכניסה לתחנת הרכבת ובתוך תחנת הרכבת הותקנו מסכים עם זמני ההגעה של אוטובוסים כדי שאנשים יוכלו לחכות בפנים ולצאת ממש לפני הגעת האוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
בארץ יש רק 2 מסופים שמתפקדים כמסופי החלפה נורמליים בין אוטובוס לרכבת. חיפה - מרכזית המפרץ ו מרכזית חוף הכרמל. סבידור מרכז זה פשוט חניון גדול עם תחנות אוטובוס בתוכו או מסביבו שלא מתפקד כלל כמסוף החלפה, לא מבחינת הבניה שלו ולא מבחינת שירותים לנוסע. תחנת הרכבת בכרמיאל ששילבה בתוכה מסוף אוטובוסים חדש גם לא רעה. המרחק מהרציפים לתחנת הרכבת דיי קצר, אין תחנות אוטובוס מחוץ לשטח המסוף, תחנת ההורדה של הקווים העירוניים נמצאת ממש בכניסה לתחנת הרכבת ובתוך תחנת הרכבת הותקנו מסכים עם זמני ההגעה של אוטובוסים כדי שאנשים יוכלו לחכות בפנים ולצאת ממש לפני הגעת האוטובוס.

אני חושב שירושלים נבון והתחנה המרכזית הם צירוף כזה, אם כי לא מדובר במסוף עירוני אלא בינעירוני.
 
אני חושב שירושלים נבון והתחנה המרכזית הם צירוף כזה, אם כי לא מדובר במסוף עירוני אלא בינעירוני.
לא חושב. ראשית היציאה מתחנת נבון ארוכה כשלעצמה ואז עוד צריך לעבור כביש ולהיכנס שוב לתוך התחנה המרכזית ושוב לקומות הרציפים ולכן אני לא רואה בזה מסוף אחד.
 

Ccyclist

Well-known member
לא חושב. ראשית היציאה מתחנת נבון ארוכה כשלעצמה ואז עוד צריך לעבור כביש ולהיכנס שוב לתוך התחנה המרכזית ושוב לקומות הרציפים ולכן אני לא רואה בזה מסוף אחד.

היציאה מנבון נסבלת במונחים של תחתית עמוקה, אולי קצת מוזרה כי אין "החלפה לקווים אחרים" שתתן תחושה של פרופורציה טובה לעלייה. מה שבעייתי שם הוא שהמעבר התחתי ההיסטורי לתחנה המרכזית, שנסגר בתקופת העבודות על תחנת נבון, אינו עובר ישירות בין המתחם המאובטח של הרכבת למתחם המאובטח של התחנה המרכזית כמו הכניסה לשלום מעזריאלי. לדעתי פיספסו הזדמנות להקל על המעבר.
 

קו 415

Active member
היציאה מנבון נסבלת במונחים של תחתית עמוקה, אולי קצת מוזרה כי אין "החלפה לקווים אחרים" שתתן תחושה של פרופורציה טובה לעלייה. מה שבעייתי שם הוא שהמעבר התחתי ההיסטורי לתחנה המרכזית, שנסגר בתקופת העבודות על תחנת נבון, אינו עובר ישירות בין המתחם המאובטח של הרכבת למתחם המאובטח של התחנה המרכזית כמו הכניסה לשלום מעזריאלי. לדעתי פיספסו הזדמנות להקל על המעבר.
לדעתי תחנת נבון נחשבת מהתחנות רכבת עם הכי הרבה מעברים מהרכבת המהירה לנסיעות המשך בתחבורה ציבורית
 
לא חושב. ראשית היציאה מתחנת נבון ארוכה כשלעצמה ואז עוד צריך לעבור כביש ולהיכנס שוב לתוך התחנה המרכזית ושוב לקומות הרציפים ולכן אני לא רואה בזה מסוף אחד.
מעטים עוברים מתחנת הרכבת לאוטובוס בין עירוני, המקרה העולה לי כרגע זה נוסע מהמרכז לים המלח שהחליף בתחנה מרכזית ירושלים מרכבת לאוטובוס.
הרוב עוברים מנסיעה בין עירונית באוטובוס רכבת לרקלת ולאוטובסים עירוניים והם נמצאים קרוב ביפו או שזר
 

Ccyclist

Well-known member
מעטים עוברים מתחנת הרכבת לאוטובוס בין עירוני, המקרה העולה לי כרגע זה נוסע מהמרכז לים המלח שהחליף בתחנה מרכזית ירושלים מרכבת לאוטובוס.
הרוב עוברים מנסיעה בין עירונית באוטובוס רכבת לרקלת ולאוטובסים עירוניים והם נמצאים קרוב ביפו או שזר

בגלל ההחלטה שלא למקם תחנה במבשרת - יש וודאי נוסעים מנבון לישובי פרוזדור ירושלים.

תחנת נבון נפתחה לפני כ 6 שנים ונתנה לירושלים חיבוריות חסרת תקדים לרשת הרכבתית. רכבת אחת יכולה להסיע מעל אלף נוסעים, בהשוואה לקיבולת המשולבת המקסימלית של 720 נוסעים בשעה בקווים 405 ו 480 אם כל אחד מהם יצא כל 10 דקות. החיבוריות הישירה החדשה לנתב"ג, לשלום, לאוניברסיטה ולהרצליה מושכת וודאי נוסעים חדשים, כנ"ל החיבור לקו מודיעין - נהריה בנתב"ג והחיבור לשאר קווי הרשת באיילון.

התחנה המרכזית בירושלים מאפשרת לנוסעי הרכבת חיבורים אזוריים סביב ירושלים במקומות שאין ולא יהיה אליהם חיבור מסילתי בעתיד הנראה לעין. הרבה יותר נוח לחצות את המדינה באמצעי עם מהירות נקסימום של 160 קמ"ש, זכות דרך ייעודית ושירותים מאשר באמצעי של 100 קמ"ש שמשתרך בפקקים.
 
נערך לאחרונה ב:
לא חושב. ראשית היציאה מתחנת נבון ארוכה כשלעצמה ואז עוד צריך לעבור כביש ולהיכנס שוב לתוך התחנה המרכזית ושוב לקומות הרציפים ולכן אני לא רואה בזה מסוף אחד.
מעטים עוברים מתחנת הרכבת לאוטובוס בין עירוני, המקרה העולה לי כרגע זה נוסע מהמרכז לים המלח שהחליף בתחנה מרכזית ירושלים מרכבת לאוטובוס.
הרוב עוברים מנסיעה בין עירונית באוטובוס רכבת לרקלת ולאוטובסים עירוניים והם נמצאים קרוב ביפו או שזר
בגלל ההילטה שלא למקם תחנה במבשרת - יש וודאי נוסעים מנבון לישובי פרוזדור ירושלים.

תחנת נבון נפתחה לפני כ 6 שנים ונתנה לירושלים חיבוריות חסרת תקדים לרשת הרכבתית. רכבת אחת יכולה להסיע מעל אלף נוסעים, בהשוואה לקיבולת המשולבת המקסימלית של 720 נוסעים בשעה בקווים 405 ו 480 אם כל אחד מהם יצא כל 10 דקות. החיבוריות הישירה החדשה לנתב"ג, לשלום, לאוניברסיטה ולהרצליה מושכת וודאי נוסעים חדשים, כנ"ל החיבור לקו מודיעין - נהריה בנתב"ג והחיבור לשאר קווי הרשת באיילון.

התחנה המרכזית בירושלים מאפשרת לנוסעי הרכבת חיבורים אזוריים סביב ירושלים במקומות שאין ולא יהיה אליהם חיבור מסילתי בעתיד הנראה לעין. הרבה יותר נוח לחצות את המדינה באמצעי עם מהירות נקסימום של 160 קמ"ש, זכות דרך ייעודית ושירותים מאשר באמצעי של 100 קמ"ש שמשתרך בפקקים.

נכון, אבל לישובי ההר ומבשרת לא צריך להכנס למרכזית, יש אוטובום משז"ר בנייני האומה.
אגב יש תחנה במחלף חמד שהיא משמשת תחנת מעבר לכל האיזור בנוסף למחלף הראל,
אני מעריך שרוב הנוסעים מגוש דן ליישובי ההר ומבשרת יעדיפו לנסוע למחלף חמד\הראל מאשר ברכבת לירושלים ואז לחזור.
 

EHP12

Active member
מעטים עוברים מתחנת הרכבת לאוטובוס בין עירוני, המקרה העולה לי כרגע זה נוסע מהמרכז לים המלח שהחליף בתחנה מרכזית ירושלים מרכבת לאוטובוס.
הרוב עוברים מנסיעה בין עירונית באוטובוס רכבת לרקלת ולאוטובסים עירוניים והם נמצאים קרוב ביפו או שזר


נכון, אבל לישובי ההר ומבשרת לא צריך להכנס למרכזית, יש אוטובום משז"ר בנייני האומה.
אגב יש תחנה במחלף חמד שהיא משמשת תחנת מעבר לכל האיזור בנוסף למחלף הראל,
אני מעריך שרוב הנוסעים מגוש דן ליישובי ההר ומבשרת יעדיפו לנסוע למחלף חמד\הראל מאשר ברכבת לירושלים ואז לחזור.
מצטרף לניצן, כיום מי שמגיע מהמרכז וצריך לאחד מיישובי פרוזדור ירושלים לרוב מחליף אוטובוס במחלף חמד. שמאז נחנך כביש 1 החדש, נחשבת לתחנת ההחלפה מהשירות הבינעירוני לירושלים לשירות האזורי ליישובי פרוזדור ירושלים. מעיון משרשורים ישנים.

מצד שני, מי שצריך להגיע לגוש עציון מרחבי הארץ (קהל נוסעים גדול בהרבה מאשר 486) צריך לעבור במרכזית ירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
מצטרף לניצן, כיום מי שמגיע מהמרכז וצריך לאחד מיישובי פרוזדור ירושלים לרוב מחליף אוטובוס במחלף חמד. שמאז נחנך כביש 1 החדש, נחשבת לתחנת ההחלפה מהשירות הבינעירוני לירושלים לשירות האזורי ליישובי פרוזדור ירושלים. מעיון משרשורים ישנים.

מצד שני, מי שצריך להגיע לגוש עציון מרחבי הארץ (קהל נוסעים גדול בהרבה מאשר 486) צריך לעבור במרכזית ירושלים.

אני "שומר שבת" באיילון ומקפיד לנהוג בו בשבתות בלבד. ראיתי את המצב באיילון מספיק פעמים מהרכבת לדעת שלא לנסוע בו בימי חול. מספיק גרוע שהייתי צריך להסיע אנשים לסביון דרך גהה. מהסיבה הזו הגיוני יותר להגיע מהמרכז לירושלים ולסביבה ברכבת.


מבחינת תל אביב ירושלים נמצאת חצי שעה או 40 דקות ברכבת לעומת כשעה בכביש. מבחינת רעננה - הרכבת הפכה את ירושלים ממקום שנמצא שעתיים מצומת רעננה ב 947 המייגע למקום שנמצא שעה מהרצליה. בקרוב העיר תהיה אולי 45 דקות מרשל"צ.

הרבה יותר הגיוני להגיע לירושלים ברכבת ואז לקחת נסיעה מקומית מאשר לקחת אוטובוס מהמרכז דרך מערכת הכבישים הפקוקה שאי אפשר להרחיב אותה.
 

EHP12

Active member
בארץ יש רק 2 מסופים שמתפקדים כמסופי החלפה נורמליים בין אוטובוס לרכבת. חיפה - מרכזית המפרץ ו מרכזית חוף הכרמל. סבידור מרכז זה פשוט חניון גדול עם תחנות אוטובוס בתוכו או מסביבו שלא מתפקד כלל כמסוף החלפה, לא מבחינת הבניה שלו ולא מבחינת שירותים לנוסע. תחנת הרכבת בכרמיאל ששילבה בתוכה מסוף אוטובוסים חדש גם לא רעה. המרחק מהרציפים לתחנת הרכבת דיי קצר, אין תחנות אוטובוס מחוץ לשטח המסוף, תחנת ההורדה של הקווים העירוניים נמצאת ממש בכניסה לתחנת הרכבת ובתוך תחנת הרכבת הותקנו מסכים עם זמני ההגעה של אוטובוסים כדי שאנשים יוכלו לחכות בפנים ולצאת ממש לפני הגעת האוטובוס.
מה לגבי נהריה ובאר שבע? גם בהם המעבר בין האוטובוסים לרכבת חלק יחסית. אפילו ירושלים אם תחנת בנייני האומה לא הייתה אתר בניה.
 
למעלה